Wednesday, June 10, 2015

تصفیه آب

تصفیه آب چیست ؟
تصفیه آب به دو روش اسمز معکوس و فیلتراسیون انجام می‌شود. اگر لایه ای از چربی روی سطح آب یا چای شما دیده می‌شود، نیاز به تصفیه آب دارید. عوامل دیگری هم هستند که با دیدن آنها می‌توان پی برد که به تصفیه آب احتیاج است. تصفیه آب برای آب‌های سخت که باعث سفت شدن صابون می‌شوند. تصفیه آب برای اب‌هایی که بعد از جوشیدن، کتری و سماور شما جرم زیادی می‌بندد. تصفیه آب برای آبی که چای یا قهوه در آن خوش طعم نمی شود. در این مقاله، دلایل دیگر تصفیه آب را هم برای شما نام می‌بریم.

چه آبی نیاز به تصفیه آب دارد؟
اگر آب شما بو می‌دهد و طعم خوبی ندارد و همچنین جرم زیادی در سماور یا کتری شما هست، حتماً نیاز به تصفیه آب دارید. اما طعم و بوی نامناسب تنها دلایل تصفیه آب نیست. مواد شیمیایی و سمی زیادی هستند که هیچ طعم و بویی ندارند و نیاز به تصفیه آب دارند. با تصفیه آب ، از سلامتی خود مراقبت خواهید کرد.
روش دقیق پی بردن به میزان آلودگی آب و نیاز به تصفیه آب ، دستگاه تی دی اس متر یا الکترولیز آب است. به محض این که احساس کردید در منطقه ای زندگی می‌کنید که آب مناسب ندارد، می‌توانید از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنید. مخصوصاً سلامتی کودکان خود را با تصفیه آب حفظ خواهید کرد. چرا که اب مستقیماً با سلامتی شما در ارتباط است و تصفیه آب سلامتی شما را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مزیت‌های تصفیه آب
تصفیه آب نه تنها رسوب‌های آب را از بین می‌برد، بلکه با تصفیه آب ، املاح آب نیز تنظیم می‌شود. از بین بردن کلر اب که سم بی بوی آب شهری است، با تصفیه آب از بین می‌رود. همچنین تصفیه آب توانایی تبدیل آب شهر به تصفیه آب مقطر را نیز دارد. میکروب‌ها نیز با تصفیه آب‌ از بین می‌رود. مهم ترین مزیت تصفیه آب نیز سبک کردن اب است که با خوردن آن احساس سبکی می‌کنیم. ابی که با تصفیه آب سالم سازی شده است، شما را سنگین نمی کند.

تعریف علمی تصفیه آب یا اسمز معکوس
بهترین راه تصفیه آب اسمز معکوس است. روش تصفیه آب صنعتی نیز اسمز معکوس است. تصفیه آب اسمز معکوس به خاطر دقت و مکانیزم عملکرد آن، راحت ترین سیستم تامین اب شهری نیز هست. اما با کاهش بارندگی و افزایش آب چاه در آب شهری، نیاز به تصفیه آب خانگی نیز احساس می‌شود. بنابراین با تصفیه آب خانگی نیز می‌توانید آب را سالم سازی کنید. فیلترهای تصفیه آب اسمز معکوس، باعث حذف تدریجی ذرات درشت و ریزتر در فیلترها می‌شود. تقسیم کار بین فیلترهای تصفیه آب اسمز معکوس ، عمر فیلترها را بالا می‌برد.


No comments:

Post a Comment